Collage beauty

Collage beauty

vrijdag 1 juni 2012

Beautyboek: Aboutface


Ik was laats heerlijk in Utrecht aan het shoppen met mijn moeder. En toevallig kwamen we toen langs een boekenwinkel. Ik begon al bijna een hyper aanval te krijgen bij het idee dat achter deze muur een beautyboek op mij stond te wachten! Ik hoorde het stemmetje mij al roepen: 'Renateee, Koop me! Koop me. En neem me mee naar je huisje!' En ja hoor, 5 minuten later loop ik vrolijk met het boek Aboutface naar buiten.


Kijk dan wat een prachtige foto's in het boek staan! Ik kan zó genieten van een beautyboek. Elke avond voor dat ik ga slapen doe ik braaf nog even mijn huiswerk en snuif de nieuwste tips en tricks binnen van Scott Barnes.  Jammer genoeg is dit boek wel volledig in het engels geschreven. Ik heb daar echter geen moeite mee maar ik snap dat het vervelend kan zijn als je engels niet optimaal is. Ik heb ook nog een ander erg leuk boek gezien die wel nederlands is genaamd So thijs. Misschien is dat dan een beter boek voor de gene die niet engels kunnen lezen.


Dit boek is helemaal vol gestouwd met allemaal tips,tricks, tutorials, tramformaties , interviews en de prachtigste fotos.  Het boek is geschreven door Scott Barnes en het voorwoord door niemand anders dan Jennifer Lopez. Ik vind het een heel handig boek. Scott gebruikt hele andere technieken toe qua make-up. Het lijkt wel alsof hij een gezicht ziet als een schilderij en er echt leven in maakt! Hij heeft meerdere mensen omgetoverd. Mensen met een donkere huid, lichte,rijpere, egale of vol met sproetjes. Scott kan er wat mee! Voor elk huidtype staan er wel tips in dit boek.


Het boek is erg leuk om te lezen en de lay-out komt erg verzorgend over. In elk hoofdstuk worden 5 totaal verschillende mensen getransformeerd.  Hierbij zie je dan eerst een foto van hoe die gene zelf zijn make-up aan brengt en daarna een foto nadat Scott aan de slag is geweest met hun make-up. What a diffrence don't you think? Ook word in het boek dingen uitgelegd over het verzorgen van je huid, staan er door het hele boek tips verspreid, vertelt hij welke kwasten je écht broodnodig hebt en nog veel meer andere informatie!


Ja, ik vind dit boek helemaal het einde van de wereld. En waar neer ik even de tijd hebben ga ik lekker met dit boek op de bank zitten. Het is niet een boek wat je zomaar in één ruk uit  leest. Maar waar je even de tijd voor moet nemen om te lezen. Ook leest het toch wat lastiger aangezien het in het Engels is geschreven en je sommige woorden dan niet begrijpt. Maar al met al is het een topper van een boek. Dit boek is bij mij voor 20.98 over de balie gegaan bij selexy & broese.

Dikke  zoen,
Renate!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten