Collage beauty

Collage beauty

maandag 26 november 2012

Foto tutorial: Rainbow eyes


Hallo lieve dames! Gisteren was het een heerlijke zondag geweest en ik had wel weer eens zien om mijn kwasten in pigmenten te dippen, mijn oogliden in het paars te verven en heerlijk te kliederen! Zijn jullie benieuwd hoe ik de bovenstaande look heb gemaakt? Kan dan mee en je kan het zo thuis na doen!


Oke, we beginnen altijd met gereinigde ogen en je hebt je plamuurlaag op gedaan. Zoals concealer of een primer voor de ogen. Zo blijft je oogschaduw beter zitten en krijgt het nog meer kleur! Ook heb ik al mijn kwasten even vochtig gemaakt met water zodat het nog beter de oogschaduw pakt. We beginnen met een paarse oogschaduw en dit brengen we over het hele bewegende ooglid. Doe dit deppend. 


Dit is dan het resultaat. Blend (vervaag) ook altijd je oogschaduw! Het is niet mooi als je harde lijnen krijgt. Dit doe je daar met een kwast ronddraaiende bewegingen te maken over de oogschaduw. 


Dan gaan we verder met de volgende kleur. Ik heb hier groen gekozen. Je kan natuurlijk gebruiken wat jij maar wilt!  Nu ga ik met een puntige kwast de groene oogschaduw in de crease aanbrengen . Dat is de boog van je oog. Op de volgende foto kan je goed zien waar mijn crease zit. 


Het gene wat ik met groen heb aangezet is de crease. Bij iedereen zit die weer anders! Het is aan het begin even zoeken waar die precies zit maar je zult hem vanzelf vinden. 


Oké , we hebben al paars en groen aangebracht. Nu gaan we verder met blauw. Dit breng ik helemaal bovenaan aan. Boven de groene kleur. Ook dit doe ik weer met een puntige kwast zodat ik duidelijk en strak een lijn kan zetten. D


Dit is dan het resultaat! Eigenlijk drie kleuren boven elkaar. 


Zorg ervoor dat je alles weer heel goed blend! Hier boven kan je zien welke kwast daar fijn voor is. Een kwast met veel en zachte haartjes die niet heel dicht op elkaar zitten. Als je blend zorg je ervoor dat al je kleuren in elkaar overlopen en het een mooi geheel word. 

De kleuren vervagen door het blenden . Soms is het dus nodig om nog een extra laagje aan te brengen zodat je de kleuren goed blijft zien. 


Hierna heb ik de onderste waterlijn aangezet met een blauwe oogschaduw. Ook heb ik die verbonden met de blauwe oogschaduw boven het oog. Zien jullie het? Het oog is eigenlijk omringd door de blauwe oogschaduw! (Sorry er zit wat oogschaduw op mijn lens. Het ziet er een beetje eng uit! Ik had dit niet door tijdens de foto's maken.)


Hierna breng je een highlighter aan in de binnenste ooghoek en onder de wenkbrauwen ook wel het wenkbrauwbot genoemd. Dit zorgt voor extra glans en is dus vaak een witte/parelmoerige lichte oogschaduw. Dit hoeft niet veel kleur te bevatten! Maar zorgt voor een extra glans. 


Na de oogschaduw is het tijd voor de eyeliner! En ja, Ik weet het die van mij zit er heel lelijk op! Ik baalde er als een stekker van. Maar ik wou het jullie alsnog laten zien. Je ziet het trouwens alleen van dichtbij. Vanaf de verte zag je niks van de bobbeltjes en knobbeltjes. Ik ga hier flink mee oefenen!


Daarna ging ik met een zwart potloodje de bovenste waterlijn aanzetten. Dit zorgt ervoor dat je geen stukjes huid meer ziet. Ik vind het minder mooi als je eyeliner hebt aangebracht en het is niet volledig zwart. Daarom neem ik ook altijd even de waterlijn mee . 


En daarna nog even een likje mascara! And your done!



TADAAAAAAAAAAAAAAAA! Klaar. Heel veel succes lieve dames ! Jullie kunnen het .

Vinden jullie mijn look mooi geworden? Wat vinden jullie ervan? 

Liefs,
Renate


Geen opmerkingen:

Een reactie posten